Khamis, 3 September 2015

Bas Elektrik Dan Lapangan Terbang Kini Di Melaka



"Melaka sebagai destinasi pelancongan yang terunggul di rantau Asia dengan bertemakan “Melawat Melaka Bersejarah Bererti Melawat Malaysia ” dan “ Melaka Bandaraya Warisan Dunia Unesco“Kerajaan Negeri Melaka telah menjalankan pelbagai aktiviti untuk menarik semakin ramai pelancong dari luar dan dalam negara untuk melawat negeri mempunyai banyak destinasi yang dianggap terindah di dunia kini. 
Selain itu penerbangan terus merancakkan lagi pelancongan di Melaka. Dengan adanya penerbangan Pulau Pinang ke Melaka pelancong dari Pulau Mutiara dapat menjimatkan masa dan wang kerana jika memandu dari Pulau Pinang Ke Melaka mungkin mengambil masa 6 jam perjalanan. Dengan penerbangan terus yang hanya mengambil masa tidak sampai 2 jam.Oleh itu,dengan adanya laluan udara melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (LTAM) di Batu Berendam kerajaan negeri pasti ia akan membantu menarik lebih ramai pelancong negeri Hang Tuah ini. Selain daripada penerbangan Pulau Pinang, penerbangan terus dari Melaka ke Pekan Baru di Indonesia dan Kota Bharu Kelantan turut disediakan bagi memudahkan orang ramai.
Bagi menambah tarikan pelancong di Melaka Kerajaan negeri juga telah mengambil insiatif baru seperti penggunaan Bas Elektrik. Dua bas elektrik ini telah beroperasi dan mengalakan pelancong mengunakan kerana bas ini bergerak di kawasan tapak warisan dunia.

ZurahRoses Homestay Melaka
Sila Hubungi 0136343079

RM180- Hari Biasa (Isnin-Jumaat)
RM200- Hari Sabtu, Ahad, Cuti Sekolah Dan Perayaan

Keselesaan Anda Keutamaan Kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan